Kako Funkcionišu Pretriživači

Ex te tražilice čutnda mašinerija kako li samo uspeju da dopru do svakog sajta na webu i kako to da baš pojedince izbace u prvih 10 pretraga, a još veca muka zašto nema našeg sajta u prvih deset pretraga tj na prvoj strani pretrage. Elem da bi to razumeli moramo provo uopšteno da shvatimo kako web preraživači rade, kako funkcionišu. Kako bi sve bilo mnogo jasnije skrivićemo jednu podelu na temu pretraživača. Dva su onovna tipa na kojima pretraživači funkcionšu: Prvi su "Crawler-Based" odnosno pretraživači koji se oslanjaju na programe koji se zovu "Crawler ili Spider-i ili Ants" a prevedeno na srpski "Botovi ili Pauci ili Agenti (objasnicemo detaljnije :D). Drugi su "Human-Powered" kako sama reč kaže ašuriraju ih ljudi.

Web Crawler-ed Internet Pretraživači

Dakle Crawler-i su posebno pisani programi od strane web inženjera, i ti programi slobodno lutaju webom i PREGLEDAJU web sajtove. E sad kako to pregledaju web sajtove, upravo tako kao što mi otvorimo stranicu i gledamo njen sadržaj ali naglašavam to nisu ljudi to su programi tako da oni je ne wide u istom obliku kao i mi, za razliku od nas oni gledaju njen "source" odnosno strukturu njenog sadržaja. Ukoliko se zanimate za SEO onda sigurno znate da se ispod lepog dizajna koji zavodi naše oko, nalazi tona kodovo, teksta, tagova, sličica, flasha .... a koje browser prevodi u taj prelepi dizajn. Medjutim Crawler-ima nije potreban browser oni kod wide upravo onako kako je napisan, čitaju ga analiziraju i njegov sadržaj, od tog sadržaja grade listu reči ili ti Ključne reči za dati sajt, zatim na osnovu sopstvenog algoritma indeksiraju sajt koji su pretražili a onda taj indeksirani sadšaj kodiraju i čuvaju u bazi pretraživača odakle spremaju rezultate pretrage za eventualnu pretragu koju bi neko mogao da ukuca na njihovoj stranici pretrage.

Ključne reči i indeksiranje stranica sajta

Znam znam ništa vam nije jasno. Problem je shvatiti kako to indeksiraju i kako to rade algoritmi EEEEEEE pa to bih i ja voleo da znam zgrnuo bih brdo love ali evo nekih ustaljenih stvari koje uglavnom poštuju ti pauci (spideri). Elem i sami znate da kad odete na Google, Yahoo, Bing, ili bilo koju drugu tražilicu, sledeće što radite je da ukucate reč za pretragu, recimo SEO OPTIMIZACIJA e ta reč (ili bilo koja druga koju ste ukucali) naziva se klučna reč i ona igra ključnu ulogu u celoj našoj priči. Setite se crawler-a, algoritma, indeksiranja, tagova, sličica, kodova ..... kada web Crawler, odnosno web pauk nekog pretraživača naidje na vašu stranicu on po njoj traži KLJUČNE REČI. Gde ih traži, svugde po celoj stranici a najviše ga oduševi kad je nadje u title tagu, meta tagovima, alt tagovima u samom tekstu u heding tagovima (h1, h2, h3 ..), u boldovanom tekstu i td. E sad ako vaša stranica sadrži ključnu reč SEO OPTIMIZACIJA velika je verovatnoca da ce te imate bolji polozaju u reultatima pretrage.Uh ispisah roman nadam se da ste bar malo ušli u štos.

Human Powered Web Pretraživači

Kao što malopre rekoh to su pretraživači koji su bazirani na ljudskim resursima, na principu driektorijuma. A to znači da je potrebno da unesete određen sadrzaj kojim želite da se predstavite na pretraživaču, a onda čekate da vam urednik odobri prijavu. Tako da posetilac koji pretrazuje takav pretraživac vidi onaj tekst koji ste vi uneli odnsono sadržaj kojim ste predstavili svoj sajt.

Treća metoda je kombinacija predhodne dve navedene i nju uglavnom koristi najveci broj pretraživača

0 comments :

Post a Comment